Postadres: Doormanstraat 43 7731BP Ommen KvK: 69594570 | ||||||||||||||||||
HOME | CONTACT | FILOSOFIE | WEBSITES | MERKEN | DE MENSEN ACHTER REMIKO | ||||||||||||||||||
Bedrijfsfilosofie van REMIKORemiko Handelsonderneming levert speelgoed met kwaliteit via diverse shops. Op bepaalde vlakken hebben we bewust gekozen om "anders" te zijn. Dit ziet u voornamelijk als
klant terug door lage prijzen, maar ook achter de schermen hebben we een wat andere visie dan de gemiddelde 13-in-een-dozijn webshops.
Waarmee we ons onderscheiden van onze concurrentie? Scherpe prijzen, geen verborgen kosten en een low-profile winkelomgeving (lees: kostenbesparend). We richten ons bewust op de prijsbewuste klant die wel bij de specialist wil kopen, maar niet zit te wachten op al die extra kosten voor de 24/7-service welke doorgaans niet gebruikt wordt. Waar u dan aan moet denken? De belangrijkste kenmerken op een rijtje:
Ondanks dat we iedereen welkom heten in onze shops, kan het zijn dat onze no-nonsense filosofie u niet aanspreekt. Herkent u zich in de volgende situatieschetsen, dan kan het zijn dat u zich bij ons minder thuisvoelt. Bent u iemand die op het laatste nippertje nog een cadeautje nodig heeft omdat u weer die verjaardag bent vergeten? Helaas, we werken hard, maar na 17:00 en in de weekenden werken we in basis niet (hoewel we soms toch nog wel even wat zaken regelen, laten we hier geen claim op leggen en staat ons eigen gezin op nr. 1!). Dan dus toch maar naar die duurdere shop die wel 24 uur per dag doorgaat. Bent u een twijfelaar en u stelt telefonisch contact met de klantenservice erg op prijs? Ook dan kan het zijn dat wij niet geheel aan uw wensen kunnen voldoen. We gaan er vanuit dat onze klanten ofwel bekend zijn met de door ons verkochte producten, danwel in staat zijn deze kennis tot zich te nemen via onze shops of via de websites van de betreffende fabrikanten. Uiteraard staan we u wel graag met raad en daad terzijde via de mail maar niet 24/7. Als werkgever Toen we in 2006 begonnen met onze eerste webwinkel hadden we niet kunnen bedenken dat het uiteindelijk zo'n vlucht zou nemen. Inmiddels doen we het al jaren niet meer alleen en is ons team gestaag gegroeid tot 5 medewerkers begin 2021. Eén van onze motto's is: we gaan geen 100 uur per week werken, dan moet er gewoon personeel bij. We zijn dankbaar dat we door ons trouwe klantenbestand eten op de plank hebben. En we vinden het een zegen dat onze webshops inmiddels ook zorgen voor een stuk locale werkgelegenheid. Hoewel veel bedrijven in deze tijden kiezen voor automatisering als ultiem doel, is het uit kostenoogpunt niet altijd de beste, goedkoopste of enige oplossing. Eerlijk werk mag er zijn en indien goed doordacht kan dit uiteindelijk nog wel eens goedkoper zijn dan volledig geautomatiseerd werk. Heeft u er overigens ooit over nagedacht dat als er geen werk meer is, waar we dan de rekeningen van moeten betalen... We vinden werk geen doel op zich, maar een middel om te kunnen voorzien in ons levensonderhoud. Zodoende moet er ook tijd voor ontspanning zijn en vinden we onze weekenden (en die van ons personeel!) kostbaar. Misschien niet meer zo van deze tijd, maar bij ons zijn de weekenden geen vaste werkdag (hoewel we rond de feestdagen nog wel eens wat werk verzetten op de zaterdag...) Als bedrijf trachten we onze ecoligische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. De grootste bron van afval binnen een bedrijf is over het algemeen de verpakkingsmaterialen. Artikelen komen in bulk verpakt binnen en worden in afzonderlijke verpakkingen weer de wijde wereld in gestuurd. Al jaar en dag recyclen we binnenkomende verpakkingsmaterialen. We hebben per week gemiddeld hooguit één vuilniszak aan afval en dat is dan voornamelijk afval vanuit de kantine (dus dat wat anders thuis in de vuilnisbak ging als men niet op het werk was...). Ook op gas / elektra trachten we de rem te houden. Oude TL's zijn grotendeels vervangen door zuinigere LED verlichting en waar we niet zijn brand niet de hele dag licht. |