Remiko Handelsonderneming
Postadres: Doormanstraat 43
7731BP Ommen
KvK: 69594570
HOME | CONTACT | FILOSOFIE | WEBSITES | MERKEN | DE MENSEN ACHTER REMIKO

Bedrijfsfilosofie van REMIKO

Remiko Handelsonderneming levert speelgoed met kwaliteit via diverse shops. Op bepaalde vlakken hebben we bewust gekozen om "anders" te zijn. Dit ziet u voornamelijk als klant terug door lage prijzen, maar ook achter de schermen hebben we een wat andere visie dan de gemiddelde 13-in-een-dozijn webshops.

Waarmee we ons onderscheiden van onze concurrentie? Scherpe prijzen, geen verborgen kosten en een low-profile winkelomgeving (lees: kostenbesparend). We richten ons bewust op de prijsbewuste klant die wel bij de specialist wil kopen, maar niet zit te wachten op al die extra kosten voor de 24/7-service welke doorgaans niet gebruikt wordt. Waar u dan aan moet denken? De belangrijkste kenmerken op een rijtje:

Uw voordelenHoe werkt dat dan?
Portokosten niet in prijzen verwerkt.Elk pakje dat verzonden wordt maakt (porto)kosten om van A naar B te komen. Indien een webshop "gratis" verzending heeft, zitten deze kosten al in de verkoopprijs. Elk tweede of volgende product gaat met dezelfde zending mee, dus betaald u deze meeberekende kosten nogmaals. Soms krijgt u een deeltje terug met korting, maar dit is slechts een fractie. Daarom betaald u bij ons slechts 1x de portokosten en is elk tweede product ook werkelijk goedkoper. U zult zien dat bij de meeste producten de stukprijs bij ons lager is dan bij de concurrentie. Besteld u meerdere artikelen ineens, loopt uw voordeel verder op. Daarom dus! En wilt u persé toch snel dat éne artikeltje zonder een grote bestelling te plaatsen? Dat kan, maar de portokosten nemen wij niet voor onze rekening: de gebruiker betaald. Wel zo eerlijk en dit format draagt bij aan de bewustwording van de kosten van transport.
Eenvoudige klantenservice per mailU bent in staat uw vraag per mail goed te formuleren, en wij zullen deze zsm (uiterlijk binnen 24 uur op werkdagen) behandelen. Achteraf is er geen twijfel over wat wel of juist niet is gezegd, de mail is terugleesbaar. Eigenlijk komen we er altijd wel uit. Telefonische klantenservice klinkt in eerste instantie aantrekkelijk, maar de praktijk wijst uit dat de kosten (die dan weer doorberekend worden in de productprijzen!) de uiteindelijk ervaren service niet per definitie verhogen. Met een klantenservice welke alleen maar per mail bereikbaar is hebben we toch een gemidddelde klantbeoordeling van rond de 9. We doen het er voor.
Onderdelen service (Bruder, RollyToys, Ministeck / Stickit) met productervaring vanaf 2006!. Door onze jarenlange ervaring met o.a. Bruder, Ministeck en Rollytoys kunnen we u vaak verder helpen dan die grote webshops, welke toevallig ook enkele goedlopende speelgoed artikelen in het assortiment hebben, maar niet de ondersteuning kunnen bieden als iets even niet naar behoren werkt. Ook als een artikel na verloop van tijd problemen geeft of stuk gaat, is er vaak toch nog wel een oplossing voor handen of misschien een reserve onderdeel leverbaar.
Op tijd bestellen loont.We verzenden vaak nog dezelfde dag, maar we beloven het niet. We houden waar mogelijk rekening met (opgegeven) verjaardagsdata. Doordat we geen personeel in de dure avonduren door laten werken om die paar spoedzendingen nog direct dezelfde dag de deur uit te krijgen, kunnen we een stuk goedkoper werken. Alleen moet u dan niet de verjaardag van zoon of dochter zijn vergeten...
Geen onnodige toeters en bellen.Kent u dat? Prachtige verpakkingen met opgedrukte logo's, toegevoegde prullaria met bedrijfslogo's, mailings per post, drukwerk etc.? Onnodige kosten die u als klant linksom of rechtsom in de productprijs betaald, want alleen de zon gaat echt voor niks op! Wij doen daar niet aan mee en deze kosten hoeven we dus ook niet terug te verdienen met hogere productprijzen!

Ondanks dat we iedereen welkom heten in onze shops, kan het zijn dat onze no-nonsense filosofie u niet aanspreekt. Herkent u zich in de volgende situatieschetsen, dan kan het zijn dat u zich bij ons minder thuisvoelt.

Bent u iemand die op het laatste nippertje nog een cadeautje nodig heeft omdat u weer die verjaardag bent vergeten? Helaas, we werken hard, maar na 17:00 en in de weekenden werken we in basis niet (hoewel we soms toch nog wel even wat zaken regelen, laten we hier geen claim op leggen en staat ons eigen gezin op nr. 1!). Dan dus toch maar naar die duurdere shop die wel 24 uur per dag doorgaat.

Bent u een twijfelaar en u stelt telefonisch contact met de klantenservice erg op prijs? Ook dan kan het zijn dat wij niet geheel aan uw wensen kunnen voldoen. We gaan er vanuit dat onze klanten ofwel bekend zijn met de door ons verkochte producten, danwel in staat zijn deze kennis tot zich te nemen via onze shops of via de websites van de betreffende fabrikanten. Uiteraard staan we u wel graag met raad en daad terzijde via de mail maar niet 24/7.

Als werkgever
Toen we in 2006 begonnen met onze eerste webwinkel hadden we niet kunnen bedenken dat het uiteindelijk zo'n vlucht zou nemen. Inmiddels doen we het al jaren niet meer alleen en is ons team gestaag gegroeid tot 5 medewerkers begin 2021. Eén van onze motto's is: we gaan geen 100 uur per week werken, dan moet er gewoon personeel bij. We zijn dankbaar dat we door ons trouwe klantenbestand eten op de plank hebben. En we vinden het een zegen dat onze webshops inmiddels ook zorgen voor een stuk locale werkgelegenheid. Hoewel veel bedrijven in deze tijden kiezen voor automatisering als ultiem doel, is het uit kostenoogpunt niet altijd de beste, goedkoopste of enige oplossing. Eerlijk werk mag er zijn en indien goed doordacht kan dit uiteindelijk nog wel eens goedkoper zijn dan volledig geautomatiseerd werk. Heeft u er overigens ooit over nagedacht dat als er geen werk meer is, waar we dan de rekeningen van moeten betalen...

We vinden werk geen doel op zich, maar een middel om te kunnen voorzien in ons levensonderhoud. Zodoende moet er ook tijd voor ontspanning zijn en vinden we onze weekenden (en die van ons personeel!) kostbaar. Misschien niet meer zo van deze tijd, maar bij ons zijn de weekenden geen vaste werkdag (hoewel we rond de feestdagen nog wel eens wat werk verzetten op de zaterdag...)

Als bedrijf trachten we onze ecoligische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. De grootste bron van afval binnen een bedrijf is over het algemeen de verpakkingsmaterialen. Artikelen komen in bulk verpakt binnen en worden in afzonderlijke verpakkingen weer de wijde wereld in gestuurd. Al jaar en dag recyclen we binnenkomende verpakkingsmaterialen. We hebben per week gemiddeld hooguit één vuilniszak aan afval en dat is dan voornamelijk afval vanuit de kantine (dus dat wat anders thuis in de vuilnisbak ging als men niet op het werk was...). Ook op gas / elektra trachten we de rem te houden. Oude TL's zijn grotendeels vervangen door zuinigere LED verlichting en waar we niet zijn brand niet de hele dag licht.